Läkarbesök...

Jag hade glömt hur mycket jag hatar morgnar... (morgonar? mornar?)

Halv sju väcktes jag och en timma senare bar det av till farbror doktorn... En trevlig sådan, men det förändrar inte att jag tycker det är obehagligt när en främmande man ber mig att ta av mig kläder för att han ska klämma på mig. Hans förslag var, i vilket fall som helst, irriterad tjocktarm, vilket lät alldeles för bekant. Mycket riktigt är det samma skit som syrran har. Jag fick lite grus i en burk som jag ska äta med fil eller vatten i några veckor. Än har jag dock inte gett upp.

På sjukhuset fick jag också lämna ifrån mig ett blodprov för första gången. Ett litet rum med tungspatlar, sprutor, desinfektionsservetter och diverse provrör. Verkade som ett olämpligt ställe att hosta eller nysa på, så jag fick med hjälp av mental styrka undertrycka min förkylning en stund. Jag kände mig sedan otroligt häftig när några provrör av mitt blod skvalpade runt i en vippgrej. Är det inte mycket värre att ge blod gör jag gärna det nån gång om jag får, sprutor är grymt mycket värre. (Jag fick också ett enormt plåster trots att det inte ens blödde längre... DET gjorde ont att ta bort...)

Nyss ringde farbror doktorn som visst hade känt för att titta på mitt blodprov illa kvickt. Lågt blodvärde och hög sänka. Efter en snabb googling fick jag för en gångs skull INTE beskedet "du är jävligt sjuk och kommer att dö snart", utan snarare ett "nah, probably nothing". Det hela innebär dock att farbror doktorn vill ta lite fler tester för säkerhets skull. Inte mig emot...

Sitter praktiskt taget och spammar F5 på blocket.se nu. Ingen svarar på mail, och den enda som hade vett att ge ut sitt nummer hade gett fel nummer... Ringde en halvtimma efter att annonsen kommit upp, hon som hade numret hade fått massa samtal redan... unf. Oh well. Snart hittar jag något! Mhm!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Ja hög sänka är nog för förkylningen, å lågt blodvärde botas nog bara genom lite järn. Men fy att du ska ha jobbigt med magen :/ det tycker vi inte om. Ge inte upp <3 Magproblemen kan ju faktiskt försvinna imorgon:O

2009-08-12 @ 14:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0