Teve-spel? Vadå teve-spel?

Idag var mamma, pappa, Åsa och Vickan här och hälsade på! Det var roligt! Jag har en scanner och skrivare nu! <3

Men... nog om det.

Jag och Matilda drog iväg till Bella för att se på film! (Ice Age 3. Introducerade eventuellt den bästa karaktären i alla samanhang någonsin.) Vi spelade även lite TV-spel. Jag har tagit på mig att utbilda min väninna Matilda i TV-spel, men jag har insett att det... är en del att göra på den fronten. Dags för exempel och allmän förnedring! :'D (Hon läser inte bloggen, haha.)

(Vi spelade Mario Kart. Vilket vi pratade om medan vi startade upp. När första loppet har påbörjats lägger Matilda första oroväckande kommentaren:)
"Jaha, så det är typ racing?"
Jag: "JA, det är ju MARIO KART!"
Matilda: "Men man åker alltså bara? Jag tror jag har spelat något gammalt, där man springer..."
Bella: "Vadå, där man ska rädda prinsessan?"
Matilda: "Ja!"
Jag: "Det är för fan inte Mario Kart!"

Mycket underhållande var det också när hon slutade gasa mitt i ett lopp. Hon blev lite förvirrad av att jag slutade spela (hade gått i mål), tänkte att hon också kunde sluta spela då. :D

Det första jag ska få henne att göra är att spela igenom OoT, tror jag. Känns som en bra början. ^_^

Jag är jättetrött nu. :[ Vilket kanske är varken förvånande eller nytt, men ändå.

Ajö och gonatt! (Godnatt trots att ingen kommer läsa det här denna kväll typ, but hey. :D)

Kommentarer
Postat av: K

Hon ska börja med ALttP!

2009-09-20 @ 10:39:06
Postat av: m

Haha, tur att hon inte läser bloggen...hon är väl för dum för att hitta den? eller?

2009-10-15 @ 20:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0