Random Ranting Again

So I'm having a bad day of sorts.

Well... Jag har inte driekt en SÅN dag, för jag känner mig inte nere. Tvärtom känner jag mig ganska munter! Men jag tror inte direkt jag kommer vara särskilt nyttig idag... Vill ni veta vad det grundar sig i? (Det är roligt!)

Jag har fått en smärtsam finne på sidan av näsan, som gör det (i stort sett) omöjligt för mig att sätta på mig glasögon. Det kanske inte är en ursäkt till varför jag inte har borstat håret och knappt lämnat sängen, men det skiter jag i.

Så... jag tänkte ge en liten sammanfattning över vad som händer eftersom jag inte har bloggat på länge.

Till att börja med mår jag (faktiskt) väldigt bra. Mitt liv kanske inte är fullt strukturerat och ordnat just nu (snarare tvärtom), men för första (möjligen andra) gången har jag börjat bry mig om att ta hand om mig själv. Vilket innebär bland annat att jag har tagit tag i att gå ner i vikt! Jag har faktiskt kommit en bit på vägen med det med nu. Jag har dessutom till exempel haft städat på rummet under en "lång" period... just nu är det dock långt ifrån sädat. Men jag tror inte att det kommer ta så lång tid att få ordning på det när jag väl tar hand om det. Förresten så har jag märkt att avsaknad av struktur verkar ha en positiv effekt på mig ibland. Jag får mindre ont i magen av att åka tåg utan förhandsbokade biljetter till exempel, har jag märkt. Spontanitet är grejen!

Ha! Det där är ju faktiskt mindre intressant. Jag har börjat läsa strökurserna nu! Båda (Folkdiktning och folktro samt Kunskapsteori) är väldigt intressanta, men det är en del att läsa. Jag har fortfarande mycket fritid, dock. En del av den har jag lagt på att börja skriva igen!

Det jag skriver är en berättelse, "Balance" eller "Balans"... jag skriver den både på svenska och engelska. Blir den klar så blir det antagligen boklängd på den, lyckas jag få den bra kanske det blir en bok också. Säg till om du vill läsa! Det är svårt att sätta genre på den, men jag antar att man skulle kunna kalla den en typ av fantasy. Mitt mål är att det ska vara mer fokus på stil och språk än vanlig fantasy dock... Dessutom är uppbyggnaden ganska annorlunda från "normal" fantasy.

Idag är sista anmälan för universiteten... Språkvetarlinjen är fortfarande prio ett. Jag tror det kan bli bra.... det finns en hel del att välja mellan inom det. Jag vet inte hur jag ska kunna få vänner utan en Matilda, men det är ett senare problem.

Hmhm. Dags att sätta på sig strumpor och gå ut? Nej... jag tror inte det, men jag kanske ska läsa lite kurslitteratur... Och eventuellt byta ställning, jag har lite ont i ryggen.

Förhoppningsvis börjar jag skriva mer regelbundet igen nu. På bloggen alltså. Mhm.

Kthx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0