Mot en ny framtid

Beslutet har tagits, jag kommer att hoppa av biologin när den här kursen är slut, om ett par veckor. Fram till sommaren läser jag lite enskilda kurser så att jag får ha kvar rummet och så... Sen blir det Språkvetarlinje i höst om jag kommer in!

Det känns både bra och tungt. Bra för att kag tror att det här är rätt för mig, tugnt för att jag kommer sakna Molekylärbiologin, och främst då klassen. Typ Matilda vet jag ju att jag kommer hålla kontakten med, och några till, andra kommer jag inte att göra det med. Men man kan ju inte stanna kvar bara för att man tycker om människorna. Och även om man behåller kontakten så blir ju allt annorlunda, det är liksom väldigt skänt att ha någon som man står nära som nästan alltid finns där... Men jag hoppas att vi klarar oss ändå...

Tack till alla som gett råd och stöttat/stöttar, både här och utanför bloggen! Även om jag inte har följt alla råd så är jag tacksam över att höra åsikter från lite olika synvinklar, och få lite ordning på tankarna.

Förändring är alltid skrämmande, men undviker man den så kommer man aldrig vidare!

Kommentarer
Postat av: Becca

Om det känns rätt i hjärtat nu så kommer det kännas rätt i hjärtat även senare :)



Hoppas allt blir bra/går bra för dig nu! :)



PÖSS! <3

2010-02-13 @ 23:49:10
Postat av: Anna

kör barre! :)

Nu haru ju chansen att lära känna mer folk,

folk du träffat i nuvarande klassen som du tycker om håller kontakten om de är riktiga kompisar!

Bättre att lägga tid och ork på det du verkligen vill göra!

Tror du gör rätt val som sagt.

:D

2010-02-14 @ 19:07:00
URL: http://firesparkle.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv: Tack! Enkelt att göra & gott som fan.

Kladdkaka ftw! :D

2010-04-13 @ 16:15:04
URL: http://firesparkle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0