Matlagning.

Matlagning. Mamma och TV får det att verka så enkelt.

Första matlagningen var äggröra med bacon. Äggröra är absolut klassad som en seriös maträtt. Tanken var från början att krossade tomater skulle ingå, men det var som nämnt tidigare då jag upptäckte att jag saknade konservöppnare.

Andra matlagningen var pannkakor. Några av pannkakorna såg ut nästan ut som pannkakor, dock var de ungefär tre gånger så tjocka. Andra pannkakor deformerades och blev mer ett antal klumpar. Detta hände till exempel när jag i ett försök att vända en pannkaka råkade rulla den i stället.  Den kletade kvickt ihop sig och kunde inte o-rullas, alltså försökte jag hacka den i småbitar för att steka den som små... pannkaksbitar. Först blev det små fina rullar, men efter vidare behandling var de bara ett antal klumpar som kletade ihop sig med varandra. Merparten av pannkakorna var ungefär ätbara.

Från början var tanken att några pannkakor skulle vara lunch i skolan idag. Dock blev de för fula så jag vågade inte. Jag åt dem när jag kom hem i stället, med socker, oboy och banan. Det var mycket smakligt, men det tyckte inte min mage. Det får vara sockerintaget för ett bra tag framöver. :D

Idag skulle jag laga biff med stekt potatis och stekta grönsaker. Biffen blev riktigt god. Att steka saker är sinnessjukt tråkigt. Att man bara har en stekpanna gör att allt tar dubbelt så lång tid. Och är dubbelt så tråkigt. Sen blir det aldrig helt genomstekt och bränt på ytan. Om jag hade haft tålamod att låta potatisen bli färdigstekt hade nog matn varit riktigt god. Nu var den... från och till god.

Mina matbekymmer åsidosatta, så har första riktiga skoldagen varit idag! Det var väldigt intressant faktiskt. Första kursen heter organismernas evolution och mångfald.

Ajö.

Kommentarer
Postat av: Yiep

lol, kass i hemkunskap eller? Jag lagade awesome mat från dag 1 när jag flytta!

2009-08-27 @ 23:06:17
Postat av: MiffloEla av Finnelandet

Matlagning är typ det svåraste som finns ju :< Men vad som är tråkigare än att steka saker är att laga saker i ugnen! ... ugna saker eller vad det kan kallas. Man blir riktigt ledsen i hjärtat av det :c

2009-08-28 @ 13:20:53
Postat av: T

Till och med jag kan laga pannkakor ju. D:

Bara att tänka på en sådan kurs får mig att sätta kniven mot handleden, men säger du det så.

2009-08-28 @ 14:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0