Ny dag, nya möjligheter

Möjligheter ja, det betyder inte att jag gör något vettigt med dem.

Inga nya lägenheter har dykt upp idag, dock är jag mer hoppfull nu då jag letar större och dyrare lägenheter med en tjat från Umeå! Om vi hittar något kommer jag att dela boende med henne och två katter ett tag. Hoppas att det ska gå att hitta något med lite mera envishet, det är i alla fall inte riktigt lika kört som ettor, tror jag!

Farbror doktorn ringde precis igen. Kraftig järn och blodbrist har jag i alla fall, så järntabletter ska hämtas ut på apoteket. (Känns friskt att ha tre olika receptbelagda medeciner som köps på apotek.) Ni kan förvänta er en helt ny Tatl, som alltid har all ork i världen, alltid är pigg och glad och som aldrig är trött. Japp! Nej, jag är inte det minsta förvånad, järnbrist har kännts rätt obvious sen i alla fall högstadiet, men jag har aldrig trott att det var nåt som är värt att göra något åt. Det vet jag i och för sig inte om det är än. (Geez, om doktorn hittar fler fel kommer mina medecinkostnader överstiga matkostnaderna snart.)

Jag är inte riktigt lika förkyld längre, idag vågade jag mig till och med ut en liten stund. Jag satt i solen med en filt på mig.

I övrigt fortsätter jag att skriva! Nyttigt att hålla engelska ordförrådet igång, märker jag, dock vore det trevligt om Tyda.se kunde vara lite mera gratis så att jag slapp be Wäk slå upp synonymer åt mig. :D

Mycket mer finns det inte att säga om denna dag. Jag har varken tagit på mig strumpor eller borstat håret. Gäller att njuta av sommarlovet fram till dess slut!

Kommentarer
Postat av: Hemlig beundrare

Hörredu. Det stavas medicin!



Google translate och den här: http://lexin2.nada.kth.se/sve-eng.html kanske går att använda till nåt?

2009-08-16 @ 10:11:05
URL: http://acdc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0