Uppsala

Vaknade imorse. Halv sju, för att jag hade tyckt att det var en bra idé att ställa klockan en timma för tidigt. Vaknade igen efter en timma, samlade ihop allt viktigt (inklusive min epic-map), och drog iväg mot Uppsala. Tågtågtåg. Sorgligt att åka förbi Stockholm C utan att få kliva av. Speciellt när tågfan ska stå där i typ en kvart också. Fick innan Arlanda ge upp mitt "VILL INTE GÅ PÅ TOA" och leta upp toaletten på tåget. Lät en mamma gå före mig, hon tog god tid på sig. Vettefan vart hon gjorde av ungen därinne.

Klev av tåget, tittade runt efter Panthea, som är den som lämnar över rummet till mig. Halvvägs genom stationshuset stoppas jag av ett "Anna?", och har därmed funnit henne. Promenerade iväg mot bostaden med henne, hon var en sån person som pratar på av sig själv mestadels. Inte mig emot. Jag lyssnade större delen av tiden. Jag tycker lite synd om henne dock, för det var helt klart sant att hon egentligen inte ville lämna Uppsala.

Såg lite av staden, mycket fin. Vid Uplands nation, hyresvärden är i Stockholm och hämtar stolar? Ett par samtal senare visar det sig att han inte alls är det, han är tillbaka på kontoret och kontraktet kan skrivas. Innan dess hann jag dock hänga med på ett besök i Pantheas gamla korridor. Verkade trevligt.

Lite beslut om kontrakt, förstahand blev det. Inskrivning på Uplands nation, signera en stor läskig bok. Besök av rummet, titta runt lite. Överlämningen av nycklar, samtidigt som jag noterade att jag fått använda passet mer än någonsin förut, "Det kom väl till pass". Höll den för mig själv.

Skiljdes från Panthea, trallade runt lite i Uppsala med hjälp av min epic-map. Jag var faktidkt inte vilse någon gång. Jag bara visste inte riktigt var jag var. Blev nästan överkörd, han se utkanten av universitetsområdet, trallade tillbaka mot centrum och åt på McDonalds. Som fanns utmärkt på min karta. Så klart. Iväg till centralstation, sitta på en bänk. Råka ställa väskan brevid och få ett argt "TA BORT VÄSKFAN" sagt åt mig. Jag tror det var nåt i den stilen hon sa i alla fall, men det var finska så jag kan missta mig.

På tåget som går mot Sala. Finns inga sittplatser. Jag fick en alldeles egen vagn. Mellan två dörrar. Trodde mig se en viss person och blev skräckslagen och fick panik. Huruvida det var denna person eller bara någon som var väldigt lik vet jag inte, hur som helst vinglade jag av på Sala station för tågbyte. Andades när jag kom ihåg att göra det. Tåget kom, intog plats, lugnade ner mig och somnade några gånger. Framme och avstigning.

Skjuts hem, upp på övervåningen, hämnta paket, ner och gratta syrran som fyller år idag. Grattis syrr. <3

Idag blev inlägget efter 23:59. Jag ber tusen gången om ursäkt. ^^

Kommentarer
Postat av: Annika

Vem var det du trodde att du såg?! Du och Ståhla kanske ska starta en grupp "vi som skriver om någon men aldrig nämner dess namn".

2009-08-20 @ 15:27:41
Postat av: Simon

Får mer sug att flytta hemifrån nu :o

2009-08-20 @ 21:35:34
URL: http://sezan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0