Gravstenar!

CSN är idioter och jag hatar dom. Inte för att jag inte fått minna pengar, (vilket jag förvisso inte HAR, men det är en annan sak), men för att jag får ett jävla email med orden "Ditt CSN-kort är påväg - aktivera det redan nu!". I mailet förklaras det att jag via en länk kan aktivera mitt kort innan jag fått det. Okej, tänker jag, det verkar ansträngande. Men jag kanske ska vara duktig och inte skjuta upp skiten, då. Så jag klickar in på länken och får se att jag behöver en kod för att aktivera kortet. Under ifyllningsfältet för koden står det att koden finns på de papper som följer med CSN-kortet.

...

Jag klickade på en LÄNK, det var jävligt ansträngande!

Så, nu har jag avreagerat mig på orättvisorna i värden. Idag slutade föreläsningarna tidigt för ännu en reccemottagning... som jag struntade i. Fler företag skulle tydligen presentera sig och sånt. "NEJ", tänkte jag. och gick hemåt. Trallade igenom lite kyrkogård på vägen hem, först gillade jag dom inte så mycket (dom är lite för strukturerade), men nu har jag börjat göra det. Efter en stund hade min gångtakt avtagit till snigelfart och jag kryssade runt bland stenarna och läste ibland.

"Sanningen skall göra eder fria"

"Störst är kärleken"

"Kärleken är evig"

"Den barnsliga kärleken uppsatte detta korss för fru A.C. [namn jag har glömt]"

"Stråle av anad klarhet, visa oss väg ur töcken, mod giv åt maktlös kämpe!"

"Multis ille bonis flebilis occidit"

"Lär av döden i livet"

Det latinska(?) citatet verkar ha översättningen "Falling after daring great deeds he perished", men om någon har mer aning om det skriv en kommentar. Hur som helst, jag tycker om kyrkogårdar och gravstenar, så jag är glad att det finns en stor kyrkogård att gå genom när jag går mot universitetet! Gamla kyrkogården har många pampiga stenar, och många gravar är gamla... En hel del gravar har buskar planterade vis sig, som nu är meterhöga och ofta mer träd än småbuskar. Det finns många kulturgravar, nationsgravar och liknande. Nästan alla gravar har yrkestitlar på sig... Jag skulle kunna vandra runt en hel eftermiddag. :'D

Ikväll ska det bli någon slags filmkväll. Jag tycker om filkvällar. >X3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0