Klubban

Jag befinner mig nu alltså på forskningsstationen Klubban på västkusten. Min grupp experimenterar lite med strandsnäckor för att se varför de tar sig upp på land på kvällen...

Idag var vi ute med båt på havet. Det var sol och lagom blåsigt, vi fiskade upp diverse fisk, sjöstjärnor, krabbor och en hel del annat... Jag mobbade en eremitkräfta, det var mycket roande. Vi såg sälar!

När man blir uttråkad av snäckorna kan man smita iväg till krabborna eller eremitkräftorna... krabborna gillar att slåss. Och att äta andra djur. >X3 En skitstor krabba hänger med massa småkrabbor. Dom klättrar runt på den och typ käkar mat precis framför den. Men den orkar inte bry sig. :'D

Behöver jag säga att det är skitkul? :D

Kommentarer
Postat av: Annika

Ok, jag erkänner...din utbildning verkar faktiskt ganska rolig, men jag trodde faktiskt att det var Johanna som skulle få göra såna saker.

2009-09-03 @ 22:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0