Hemmablind

Vi säger att man blir hemmablind. Vissa saker ser vi hela tiden, och just därför slutar vi se dem. Om vi aldrig får någon förändring i det vi redan har, så registrerar vi inte det vi har. Vi lägger inte märke till det fula märket i väggen, för vi ser det varje dag och det kan inte sticka ut i våra ögon.

Kanske är det därför jag inte trivs i mitt rum längre ibland.

Vi människor behöver förändring. Vi hatar att erkänna det för vi fruktar förändring mer än nåt annat, men vi behöver förändring för att fungera. Vi behöver ta en annan väg till jobbet, vi behöver prova en ny yoghurt och vi behöver byta gardinerna ibland. Annars bli vi blinda.

Jag har bott här i snart två år och det enda jag gjort är att köpa två nya blomkrukor, och dom har också försvunnit nu. Allting på mina 14 kvadrat jag blivit vana. Jag ser ingenting här inne. Jag har blivit hemmablind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0